Franse leveranciers opgelet!
Helaas kwamen wij vorige week weer in contact met een Nederlandse leverancier van een bloemenwinkel in Bretagne die voor een flink bedrag het schip in is gegaan. Deze winkelier is sinds enkele maanden een goede ‘bekende’ bij ons en dat is beslist geen goed teken. Hopelijk bent u niet de volgende die benadeeld gaat worden…
De eigenaresse wisselt constant van leverancier en laat telkens flinke onbetaalde rekeningen achter. De bedragen zijn net niet zo idioot dat er snel argwaan optreedt, maar bij elkaar toch wel veel geld. In de afgelopen 5 maanden zijn tenminste drie Nederlandse leveranciers het schip in gegaan. Wanneer er gebeld wordt om de betalingen, beloofd ze snel dat er een betaling zal volgen. Dat gebeurt natuurlijk nooit en daarna gaat het smoezenboek echt open. Momenteel neemt ze de telefoon maar even niet meer op en is de boodschap dat ze in het ziekenhuis ligt. Dat is dus niet zo.
Wij maakten er al eerder melding van: Covid-19 brengt niet altijd de beste dingen in mensen naar boven en vertrouw niet zonder meer mooie praatjes. Deze winkelier spant wel de kroon, maar we kennen er nog wel meer. Doe uw huiswerk met het aannemen van nieuwe klanten of laat ons dat voor u doen. En houdt er gewoon rekening mee dat Covid-19 ook een flink gat heeft geslagen in de portemonnee van uw klanten.
U bent maar gewaarschuwd… AgroCheck leden die graag willen weten om welke debiteuren dit gaat, kunnen contact met ons opnemen. Niet-leden adviseren wij om een AgroCheck abonnement te overwegen. Vanaf slechts €395,- per jaar krijg u volledige toegang tot onze database (35.000+ bedrijven) en Waarschuwingslijst (2.700+ bedrijven).
Latest blog posts
-
September 11, 2024 Vijf signalen dat een klant misschien financiële problemen heeft
-
November 06, 2023 Bloemengroothandel in Dubai maakt sinds dag 1 schulden
-
September 27, 2023 Importeur uit Dubai laat sinds dag 1 schulden achter